بقلم الكاتبة المبدعة والمتميزة ميرو ابراهيم
الراقصة وزعيم الما*فيا
البارت الاول
كان وقف شاب في النادي وبيتكلم مع الزعيم وبيقوله ...... كل تمام ياحسام بيه
حسام؛ البنت الا هبعتلك صورتها تجبهالي ... هتلاقيها قاعده على طربيزه من الموجودين
الشاب؛ تمام ياباشا
وحسام بيقفل و بيبعتله الصوره والشاب بيشوفها وبيعرف شكلها
بيفضل يدور عليها لحد مابيلاقيها وبيطلب من واحد من رجالته يطفي النور علشان يعرف يخطفها ...
وفعلا النور بيطفى وبيخط البنت
وبعد ساعات كان واقف الشاب قدام الزعيم ومعاه الشوال إلا فيه البنت
زعيم المافيا بفرحه....
.اخيرا ياهدي بقيتي معايا
وبينصدم لما بيفك الشوال و بيشوف البنت الموجوده
حسام بصدمه.؛
مين البنت دي ياغبي منك ليه
معرفوش يردو عليه ... وحسام ضر*ب كل واحد بالقلم و شوارلهم يفكوا البنت ...
وأول ما فكوها قالت
نور؛ انا فين وايه إلا جابني هنا
حسام بعصبيه.... انتي مين يابت انتي
نور بضيق....
بت لما تبتك على بيت ستك انا ياحبيبي رورو الراقصة واسمي نور
حسام بينصدم وبيضرب الراجل بالقلم ....
اغبيه سايبين هدى وخطفتوه بدالها رقاصه .... رقاصه يااغبيه
رورو....
ومالها الرقاصه ياحبيبي
حسام بعصبيه؛
أخرسي يابت بدل مااضر*بك بالمسد*س
رورو بضيق؛ ...
مابراحه شويه ياخويا لحسن يطقلك عرق ولا حاجه
حسام بعصبيه؛ ...
مش انا قلت أخرسي
نور بتسكت وحسام بيقول بعصبيه لرجالتو؛...
دخلوه البنت دي إلاوضه إلا جوه وكتفوها
نور بحسره؛
ياخرابي .. عايزين تكتفوه مين ياولاد المجانين والله العظيم اصوت والم عليكم الناس
.... اوعى تكونوا فاكرني طيبه لا ... دانا رورو ياعنيا
حسام قرب منها وهيه رجعت لورا بتوتر لحد ماخبطت في الحيطه ....
حسام بابتسامه خبيثه؛
صوتي ياحلوه يلا صوتي
البارت الثانى
نور بتوتر؛ اه هصوت هو انا هخاف منك يعني .....
وبتصرخ يبجي دقيقتين لكن محدش بيسمعها..... وحسام بيضحك عليها
حسام بضحك؛
خلصتي ولا لسه فاضل صريخ ....
الشقه دي ياحلوه كلها عازله للصوت
و بيفضل يضحك عليها ونور بتقوله بجرئه ؛
ضحكتك حلوه قوى
حسام بيستغرب كلامها لأن دها مش رد الفعل إلا اتوقعوه منها ؛
انتي بتقولي أيه يابت انتي .... انتي تجننتي ولا اي
نور بمعاكسه؛
ياختي هو حرام يعني لو قلنا الصراحه
حسام بعصبيه وبصوت عالي للرجاله بتاعته؛
شلوها من قدامي حالا مش عايز اسمع صوتها خالص
وبيخدوها الأوضه وبيقفلوا عليها وبيروحوا عند زعيم
حسام بعصبيه للمافيا:
تقبو و تغطسو تجبولي هدى وقال بصوت عالي:
فاهمين يا اغبيه منك ليه لازم تجبولي هدى بأي طريقه فاهمين؟
الما*فيا في نفس واحد:
تحت امرك يا حسام باشا
و بيمشو من قدامه
اخد حسام مفتاح الاوضه الا فيها نور وأول ما دخل لقاها متكتفه و حاجه على بوقها .....
قرب منها وحسس على وشها بحنيه وفكها و قالها بسخريه .....
انطقي يا بت و قولي فين هدى
رورو بوجع:
ما بالراحه شويه و بعدين مين هدى دي
....
أنا معرفش حد اسمه هدى اصلاً
حسام و هو بيحاول يهدي نفسه:
طيب انا عندي ليكي حاجه حلوه . . لو قلتي هيه فين هعملك اي طلب تطلبيه ايه رأيك في الفكره؟
نور بابتسامه:
ماشي موافقه .. بس قبل ما اقول هي فين تنفذلي طلبى الأول
حسام بتعجب:
ايه هو الطلب يا حلوه؟
نور: تجبلي فراخ مشويه وحمام محشي وكباب وكفته
البارت الثالث
حسام باستغراب و صدمه في نفس الوقت:
نعم يا اختي هو انتي جايه تحققي أمانيكي هنا؟
وكمل بعصبيه:
انا قلت فين هدى متنرفزينيش يا بت انتي
رورو بسخريه:
ايه ده هو انت كل ده متنرفزتش لسه؟ امال لو اتنرفزت هتعمل ايه اكتر من كده؟
اما انت غريب يا محي اوي بجد حكم
حسام باستغراب:
مين محي ده يا بت ؟
رورو بدلع:
يا خراشي انت غيران يا حلو معقول لحقت تقع في حبي .... بالسرعه دي يا شقي؟
حسام بخنقه:
يااااارب .....
وبيسيبها و يمشي و هو بيبصلها بقرف و بيقفل عليها بالمفتاح....
و لسه هيلف ضهره علشان يمشي لقاها في وشه بصلها بصدمه وقال لها بخوف:
انتي جيتي هنا ازاي؟ أنا لسه قافل الباب بالمفتاح من دقيقه طلعتي ازاي ؟
نور و هي بتمثل انها عفريته:
عو انا العفريته ...عووو
ربع حسام ايده بسخريه و كتم ضحكته بصعوبه و مثل انه خايف منها:
يا ماما لا تإذيني ولا اأذيكي اختفى اختفى
نور بتمثيل:
لا مش هختفي مش جايلي مزاج اختفى
حسام؛ اما انتي عفريته رخمه صحيح
نور: قرب و افتح باب الشقه بسرعه
حسام باستغراب: ليه يعني ؟
نور: علشان امشي من الشقه دي عوووو
حسام: طيب ما تفتحيها انتي مش انتي عفريته؟
نور بتوتر: لا احنا العفاريت بنحب ناخد الاذن الأول
حسام: تمام بس ممكن بعد اذنك ادخل الأوضه واجيلك تاني بعد اذنك يعنى؟
نور بتمثيل: ماشي موافقه
و بيدخل حسام الأوضه و مفيش خمس دقايق وطلع .... و راح هو ونور عند الباب واول ما فتحته .... اتخضت نور و حضنت حسام من كتر خوفها ...
لان واقف قدامهم شخص لابس قناع وحش مرعب ...
اول ما نور حضنت حسام .... حسام حس بإحساس غريب تجاهها ....
نفض الافكار دي من دماغه ....
و شاور للشخص يقلع القناع اللي لابسه
حسام بتريقه عليها :
تصدقي اول مره اشوف عفريته خايفه من حد
.... و بيخليها تفتح عينيها و أول ما بتفتحها بتنصدم و بتعرف ان حسام كشفها من الاول وقال لها:
الصراحه انتي عفريته غبيه اوي على فكره انا عارف ان فيه باب تاني بس للأسف كنت ناسيه و افتكرته ...
وانتي عاملالي فيها عفريته ....
وعلى فكره انا عاملك مفاجأه حلوه بخصوص انك عفريته
رورو بفرحه:
بجد ايه هيه يا باشا ؟
حسام بنظره خبيثه لاسماعيل: عايزك تجيبلي العزيز على قلبي
نور بتفرح أوى من الكلمه دي و بتبقى متوقعه أن الهديه حاجه غاليه اوي ....
و بعد دقيقتين لقت إسماعيل داخل عليها بكرباج كبير
و حسام خده منه وشاورله يمشي
و نور بتخاف و بترجع لورا و حسام بيبتسم بخبث و يقول لها وهو بيشاور على الكرباج:
ايه رأيك في المفاجأة يا حلوه عجبتك؟
نور بخوف: هيه فين دي؟
حسام: الكرباج اهو مفاجئتك
نور بخوف و هي بتجري:
يا اختي الحقوني
و حسام بيجري وراها و هيه بتقول بخوف:
مينفعش تضربني علشان اللي بيضرب بنت بيبقى بنت زيها
حسام:
بس ده لو كانت بنت مش عفريته يا حلوه...
و لسه نور هتتكلم اتكعبلت و مسكها حسام قبل ما تقع و سرحو في عيون بعض و فاقو على صوت رنة تليفون حسام ....
بصو لبعض بتوتر و حسام طلع التليفون من جيبه و رد والا كان واحد من المافيا:
حسام باشا احنا دورنا ما لقيناهاش في أي حته
البارت الرابع
حسام بعصبيه.. .
معاكم اسبوع تقولولي هيه فين ولو محصلش كده بعد اسبوع هتروحو عند اللي خلقكم
الشاب بخوف:
تمام يا باشا ان شاء الله هنعرف هيه فين في خلال الأسبوع ده
حسام بضيق:
تمام
وبيقفل السكه في وشه وبيبص لنور بيلاقيها بصاله باستغراب قرب منها وقال لها بعصبيه:
بصي يا بت انتي خليكي في الاوضه و بطلي شغل هبل فاهمه؟
نور بدلع:
مقدرش يا فوزي ابطل هبل ههههههه
حسام بيبصلها بخنقه و بيمشي و يسيبها و بيقفل باب الاوضه
نور بملل:
هو ايه القرف ده ماله رافع مناخيره فوق كده ليه؟ حكم
وبعد مرور اسبوع من جنان نور مع حسام التليفون بتاعه رن رد وكان آسر واحد من المافيا
حسام:
الو يا آسر لقيتوها؟
آسر بتوتر و زعل:
لقيناها بس للاسف
حسام بزعل: لا مستحيل ماتت ؟
آسر: لا سافرت بره مصر و محدش عارف هيه سافرت في أنهي مكان بالظبط و كمان دورنا في المطارات ... مفيش بنت سافرت بإسم هدى محمد سليم المنشاوي
حسام بيقفل السكه بزعل و بيروح عند النادي كلاب و بيفضل يشرب و يفتكر ازاي حب هدى من اول يوم شافها
فلاش باك من سنتين
كان ماشي حسام بعربيته و سمع صوت بنت بتصرخ قرب من الصوت و أول ما وصل عند الشباب وقف العربيه و لقى فيه بنت واقفه و اتنين محاوطينها ....
نزل ضر*ب فى الاتنين و قالهم:
يللا غورو مش عايز اشوف وش حد فيكم هنا فاهمين ؟
الشباب الاتنين بيطلعو يجرو من قدامه بسرعه
حسام بيبص وراه علشان يشوف البنت و أول ما شافها سرح في جمالها ... ملامحها كانت هاديه و جميله و باين عليها البراءه .... فاق من سرحانه فيها وقرب منها و اتكلم بهدوء و قا لها:
انتي كويسه يا انسه ؟
هدى بتهز راسها بمعنى انها كويسه و حسام بيبتسم على براءتها و قدم نفسه ليها:
اقدملك نفسي انا حسام محمد حسن الدمنهوري دكتور ...
مردتش عليه و ركبها العربيه بتاعته بعد ما قعد خمس دقايق يقنع فيها
ركبو العربيه و مشيو و بعد شهر اتعرفو على بعض اكتر و حبو بعض
.....
وكانت هدى من اسره متوسطه و حسام أقل منها
رجع حسام من ذكرياته و هو ماسك الكوبايه افتكر اللي خلى حسام من دكتور لزعيم مافيا
........
كان قاعد هو و هدى في مطعم و قالها بحب وهو مسك كوباية العصير في ايده :
انا انا بحبك يا هدى و بكره هاجي اتقدملك يا قلبي مبسوطه ؟
هدى بزعل: اه
حسام بيستغرب من زعلها و بيقولها: مالك يا هدى
هدى بضيق: مهو الصراحه يا حسام ....
قاطعها في الكلام و قالها بهدوء:
انتي زعلانه علشان خايفه أترفض منهم علشان دكتور على قد حالي لسه و مقطوع من شجره لا متخافيش انا هحاول اقنعهم انا هعمل اي حاجه علشان تبقى ليا
فجأه بينصدم حسام لما بيلاقيها بتقول:
وانا مش بحبك مش عايزه اكون معاك
حسام بصدمه:
هههههه انتي اكيد بتهزري انا حسام حبيبك اكيد ده مقلب صح؟!
هدى بسخرية:
بص يا حلو انت انا عايزه اتجوز واحد غني مش واحد فقير
حسام بزعل:
طب و انا .... معقول هتسيبيني ؟
هدى بضيق:
بص من الآخر كده انت زي اخويا
حسام بضحك:
ههههههه اخوكي
و سقف بإيده بسخريه و قال: بصي يا حلوه و حياة قلبي اللي اتكسر لندمك
.... و مشي من قدامها و دموعه بتنزل و راح بسرعه على النادي كلاب و فضل يشرب و حسام وقتها اتحول مليون درجة
و بقى شخص تاني خالص و من كتر حبه في هدى قرر انه هيتجوزها غصب عنها
باااااك
رمى حسام الكوبايه من ايده بعصبيه و مشى و هو سكران ....
وبعد ساعتين وصل الشقه ودخل الاوضة نام على السرير ....
كل ده ونور كانت في الحمام بتاخد شاور
.... بعد ما نور خلصت خرجت ووقفت قدام المراية تنشف شعرها ....
ومخدتش بالها من اللي على السرير ....
كانت بتنشف شعرها وهي مغمضه عينيها.....
لحد ما حست ان فيه حد حاضنها من ظهرها ...
فتحت عينيها بخضه و انصدمت لما شافت في المرايه ان اللي حاضنها حسام
حسام ماكنش حاسس بنفسه اتكلم وقال:
بحبك بحبك يا هدى ليه عملتي فيا كده و فجأه اغمى عليه
ندهت نور على حد يساعدها و حطوه على السرير .....
ونور فضلت جنبه تهتم بيه وبيعدي اليوم من غير اي أحداث جديده
تانى يوم
صحي حسام لقى نور نايمه على كرسي جنبه ابتسم على شكلها وعمل نفسه نايم لما لقاها بتصحى ....
نور اول
ما صحيت بصتله و سرحت في جماله و قالت بضيق:
كتك نيله في حلاوتك عيل قمر أوى يخربيت حلاوتك
حسام مقدرش يكتم ضحكته وانفجر من الضحك على كلامها الغريب ونور بتنصدم لم لقته صاحي مش نايم زي ماهيه فكره
نور بتوتر:
هو انت كنت صاحي وسمعتني وانا بتكلم ؟
حسام برومانسيه:
سيبك من الكلام ده تعرفي ان شكلك حلو اوي وانتي متوتره اول مرة اعرف انك بتتوتري زينا
نور بعصبيه: والله ليه مش انسانه ولا ايه
حسام بيستغراب من تحولها وبيقولها ......
قومي اطلعي بره يخربيت الهبل بتاعك
نور: أهون عليك يافوزي
حسام بزعيق: اطلعي برررررره
نور بتمشي وبترجع تاني وبتقوله:
بس على فكره دي أوضتي يا باشا
حسام بيقول وهو بيرمي المخده عليها بعصبيه:
اطلعي بررررره
نور بعد ما المخده لزقت في وشها
نور:
وانت من اهله يا باشا
بتجري بسرعه وبتقفل الباب
نور وهيه بتحسس علي وشها: اه يا ابن المجانين ماشي ...
بتتغاظ من اسلوبه وبتخبط على باب الاوضه جامد
حسام بعصبيه: نووووووور
نور بتخاف وبتطلع تجري بسرعه
وبعض مرور اسبوعين حسام أعجب بنور لكن نور حبته اوي وكانت مجنناه .....
وفي يوم صحي حسام وفضل يدور عليها
حسام بزهق: يا دي النيله هو انا مش هخلص بقى
راح حسام النادي كلاب وشاف نور على المسرح وماسكه الميكروفون و بترقص
حسام بصلها بغيظ وربع ايده
نور اول مابتشوفه بتخاف وبتغني وهيه متوتره
...
حسام بيقرب منها وهيه بتبعد عنه
نور بصتله بتحدي وبدأت تغني:
اللي مالكش فيه مالكش دعوه بيه مالك بيه خليك في حالك مش فايقالك عايز مني ايه ياسيدي عرفنا بتعرف عني كل تفاصيل حياتي
كانت بتغني وحسام باصصلها بحده ومربع ايده
نور وهي بتغني بتبصله اوي
ياسيدي برافو معايا ورايا معايا وعارف كل خطواتي بس نهاية كل ده ايه
نور بضحك وهي بتبصله
إللى مالكش فيه مالكش دعوه بيه مالك بيا خليك في حالك عايز مني ايه
نور فجأه بتلاقى نفسها متشاله وكل اللي في النادي كلاب مبيستغربوش لأنهم خدو على اللي بيحصل
حسام وداها على العربيه وركبها وركب جنبها
نور بزهق
ماتسبني في حالي بقى انا زهقت
حسام مش بيرد عليها وبيسوق بس مش على الشقه على فله فخمه
البارت الخامس
....
بينزل حسام وبيفتحلها باب العربيه ... وبيمسك ايدها وينزلها من العربيه ....
نور لما بتشوف الفله بتتفاجئ من فخامتها
نور بذهول :
بتاعة مين الفله دي
حسام بضحك:
ههههه بتاعتي ياحلوه
نور بصدمه
.....ايه بتاعتك
حسام
مالك مستغربه ليه انتي ناسيه اني زعيم مافيا ياهبله ودي اقل حاجه عندي
نور بتركيز:
اه صحيح ده انا نسيت خالص
حسام وهو بيبص على الفله بحسره:
انتي عارفه الفله دي بتاعة مين
نور:
مين
حسام بزعل:
بتاعة هدى ... كانت هتبقى المفاجأة اللى هقدمهالها في يوم جوازنا بس خلاص انا بكرها ...
كمل بدموع: انا بكرها و بكره اليوم اللى عرفتها فيه ....
باعت حبي ليها ...
انا كنت مستعد اديها روحي لو طلبت لو خيروني تختار روحك ولا هيه كنت هختارها هيه ....
انا كنت بحبها اوي انا لحد دلوقتي مش مصدق انها باعتني
بس انا هفضل أدور عليها والمكان إللى مسافراه هعرفه وهجيبها وهندمها على كل حاجه
نور بابتسامه:
انت بتكدب على نفسك .... انت لسه بتحبها انا متأكده من كلامي
حسام:
لا بكرهها
نور قربت منه و مسكت ايده وحطتها على قلبه وقالتله بهدوء:
دلوقتي نشوف غمض عينك وخلي ايدك على قلبك وقولي شايف مين وانت حاطط ايدك على قلبك
.....
حسام بيسمع كلامها وبيعمل زي
ماهيه قالت
و شاف انه ماشي في شارع وفجأه شاف هدى بتبتسمله و بتفرد دراعها ليه حسام كان باصصلها بابتسامه:
هدى
وفجأه فاق بخضه لما لقى ألم على قفاه ....
بيبص حواليه لقى نور طالعه تجري وتقول :
ياحسام ياكداب قال مبتحبهاش قال ...
حسام بيطلع يجري وارها : خدي يانور الكلب مش هسيبك يا مجنونه
وبتفضل نور تجري َوتضحك على حسام
وهو بيفضل يجري وراها ...
لحد ما بيتعب من الجري وبيفضل في الجنينه وتليفونه بيرن
رد بضيق:
الو يا حسن فيه ايه
حسن :
العمليه لسه في معادها يا حسام باشا
حسام:
ايوه بعد اسبوع الساعه 6 بليل
حسن: تمام ياباشا
وبيقفلو السكه
بعد يومين دخل حسام الفله وكان متضايق وقعد على الكنبه ونده على نور الا جات بسرعه
نور:
نعم ياعم انت ... عايز ايه مني .. عايزه انام مش فايقالك
حسام بضيق:
بت انظبطي
وكمل بابتسامه ..
بقولك اي ما ترقصيلي
نور بصدمه...
نعم يا اخويا ارقصلك
حسام ببرود ..
ايوه ارقصيلي هو انتي مش رقاصه برضو ولا انا متهيألي
نور بزعل: اه رقاصه ..... بس وقت ما اعوز ارقص برقص بمزاجي ....
محدش بيجبرني ارقص
حسام بعصبيه :
انتي نسيتي نفسك ولا ايه انتي حيلة حته رقاصه ...
انا مش خاطفك وانتي بتصلي انا خطفك وانتي في نادي كلاب فاهمه ياحلوه يعني اعقلي كده ومتخلينيش اوريكي الوش التاني
وحسام بيمشي ويسبها ونور بتروح وراه لحد ماتشوفه داخل الاوضه المقفوله وبيفتحها
....
اول مانور بتشوف الاوضه بتنصدم من اللي فيها كانت كلها صور بنت
نور بزعل:
هيه دي هدى حبيبتك
حسام وهو بيحسس على صورتها:
اه هيه حبيبتي ....
تعرفي انا لما كنت احس اني مخنوق كنت اجي الاوضه دي واقعد فيها وافضل ابص على صورها وحشتني اوي
نور وهيه دموعها خلاص هتنزل : بتحبها اوي كده ياحسام
حسام
بحبها بس ....
كلمة بحبها قليله اوي انا بموت فيها بعشقها ...
كل ما اعوز اكرهها مقدرش
نور نزلت وجريت على الاوضه بتاعتها وقفلت الباب وقعدت ورا الباب وبدات تغني وهي دموعها بتنزل
....
وبعد ما خلصت قالت بدموع
نور بدموع:
اكيد مستحيل يحبني انا مجرد رقاصه معقول هيحبني ...
فجأه نور بتنصدم لم بتشوف واحده شبهها قدامها
نور بصدمه:
انتي مين وازاي شبهي كده
البنت الي شبهها: علشان انا انتي وانتي انا
نور بعدم فهم: مش فاهمه انتي قصدك ايه
البنت:
انا الخير الا جواكي انا اللي هرشدك للخير والطريق الصح
نور: ليه علشان ايه
الخير: انتي مبسوطه والناس بتشوف شعرك وجسمك ... طب انتي مش عارفه ان ده غلط وربنا هيعاقبك عليه
و
بعد مرور خمس ايام كان يوم العمليه ركب حسام العربيه وراح على المكان ومعاه شنطه
......
وصل حسام وكان الرجالة بتاعة معاه في العربيه ....
العربيتن وقفو قدام بعض
حسام نزل والراجل التاني نزل
....
وشاور للرجاله تجيب الفلوس من العربيه واداها ل حسام
وحسام شاور للرجاله تجيب البضاعة من العربيه وادهالهم
بس فجأه بيجي شخص متخفي وبيضرب نار ومعاه الشرطه
وبعد شوية
الشرطة قبضت على الموجودين كلهم ...
والظابط المتخفي قبض على حسام
وكلهم دخلو السجن
الظابط المتخفي طلب ان حسام يبقى في زنزانته لوحده
وأول مابقى في زنزانه لواحده
دخل الظابط المتخفي الزنزانة وقعد على الكرسي وحط رجل على رجل
وحسام كان مستغرب من الظابط ده
حسام بتسأل:
انت مين
الظابط
مالكش دعوه انا ابقى مين
حسام بعصبيه: لا لازم اعرف انت مين
الظابط بيقوم من مكانه وبيمشي وبيقول وهو ماشي
لا مش لازم سلام ياحلو
لكن فجأه بيلاقي نفسه ممسوك من دراعه بقوه والقناع بيتشال من على وشه
حسام اول ما شال القناع اتصدم
حسام بصدمه:نور
نور بابتسامه
ايوه نور نور الرقاصه تبقى ظابط وبنت لوا كمان ....
احب اقدملك نفسي انا الظابط نور سالم
السيوفي
بنت اللوا سالم السيوفي.
حسام بعدم فهم
انا مش فاهم حاجه
البارت السادس
نور بابتسامه :
انا جيبالك مفاجأه هتعجبك وبتنده نور على بنت ....
والبنت بتدخل وحسام بينصدم لما بيشوفها
حسام بصدمه: هدى
نور بابتسامه
ايوه هدى وعلى فكره هيه ماكانتش مسافره
هيه كانت في مصر لسه ....
الخطه كلها بدأت فى اليوم إللى خطفتني فيه ...
ده كله كان خطه كنت عاملاها ....
وخليت الشرطه تخبيها ويقولو انها مسافره ...
كان لازم اعمل كده وابقي بشخصية رقاصه علشان اعرف عنك كل حاجه ...
واعرف مكان العمليه وفعلا انا نجحت وانقبض عليك انت والراجل التاني
وكملت بوجع
....
عندك حبيبتك اهي ربنا يهنيكم ببعض
ولسه هتمشي وتسيبهم حسام مسكها من ايديها وقال بعصبيه
وحياة إللى عملتيه ده لخليكي تندمي يانور
وبيسيب ايديها ونور بتسيبه وتمشي
وبعد مرور شهرين من الأحداث دي وزعل نور على حسام وقلبها إللى مش قادر ينساه
وفي يوم نور كانت ماشيه في الشارع وفجأه قربت عربيه منها ووقفت قدامها
نور بضيق:
انت أعمى مش بتشوف
الشخص نزل من العربيه وكان متخفي رفع المسدس في
وشها وشاورلها تركب العربيه....
ونور بخوف ركبت العربيه وركب الشخص العربيه وساقها
نور بتساؤل
انت مين ياعم المتخفي انت
الشخص: مالكيش دعوه انا مين ياحلوه
نور بضيق:
لازم اعرف انت مين فاهم
الشخص بضيق وهو بيقلع القناع من على وشه:
اشمعنا انتي يعني وانا لا
نور اول ماشافت وشه قالت بصدمه:
حسام
حسام بضحك
بصي انا هضطر اعيد الكلام إللى قولتيه في الزنزانه...
اقدملك نفسي حسام يوسف الدمنهوري ظابط مخابرات سري وعلى فكره مهمتك مكنتش القبض عليا انا والرجل التاني .... لا كانت القبض على التاني بس
وكل اللي كنت بعمله كانت لعبه والرجاله اللي معايا دول مش مافيا دول عساكر وبكده عرفتي كل حاجه ياحلوه
نور بزهول:
مستحيل انت دكتور مش ظابط
حسام: لا انا ظابط ... بس دكتور ده علشان محدش يعرف اني ظابط
نور: طب انا مالي واخدني ليه معاك
حسام بحب:
علشان انا بحبك يا نور وعايز اتجوزك
نور وهي بتحاول تمنع فرحتها بس حسام لاحظ الفرحه في عينيها :لا مش موافقه أتجوزك وخليك مع هدى
حسام: انتي الحب يانور انا فعلا حبيتك بس هيه باعتني وانا ما احبش حد باعني اللي باعنا خسر دلعنا راح لحاله الله يسهله
نور بفرحه: بجد ياحسام بتحبني
حسام بحب: بحبك بس ...
ده انا بموت فيكي يا مجنونه
نور: وانا كمان بحبك ....
وعلى فكره انا سالت ناس دارسين شريعه عن الحجاب وهتحجب والبس هدوم واسعه كمان
حسام بفرحه: الف مبروك ياقلبى
وبعد مرور اسبوع كان يوم فرح حسام ونور ... وكانت في احلى قاعه و نور لابسه حجاب ومش مخليه حاجه من جسمها باينة وكتبوا الكتاب في نفس يوم الفرح
حسام بحب:بحبك بحبك
نور بفرحه: وانا كمان بحبك وبيشيلها حسام وبيلف بيها
النهايه يارب القصه تعجبكم
رابط القصة