بريئة فى عالم المافيا

بقلم الكاتبة المبدعه والمتميزة ميرو ابراهيم 







البارت الاول

 حكايتنا بتبتدي في مستشفى الامراض النفسيه   

 كانت في بنت اسمها سالي عندها 25 سنه دخلت المستشفى الامراض النفسيه بسبب عمها وهنعرف السبب في القصه  سالي  مستخبيه في مكان في المستشفى وكل اللي كان في المستشفى بيدور عليها في كل مكان 
 بس ما همش لاقيينها خالص البنت بتقدر تطلع من المستشفى وبتبعد شويه عن المستشفى وبتلاقي وهي ماشيه  بنت في شاب عايز يخطفها والبنت كانت هتصرخ بس الشخص حط حاجه على بقها خلاها تفقد وعيها بتروح سالي للشخص وبتقوله بطفوله 

يا عمو انت ليه عايز تاخدها وهي مش عايزه تيجي  سيبها يا عمو وخدي الشيكولاته اللي في ايدي دي 

الشخص اسمه احمد عنده ٢٨ سنه شغل في المافيا
احمد استغرب من طريقتها وي وقال لنفسه:
مين ده اللي عمو هي بتقول ايه البنت دى  بصي ليها وقال باستغراب : مين عمو ده انت بتقولي ايه امال طريقتي غريبه كده ليه وفجاه لاحظ وراها مستشفى مكتوب عليها مستشفى الامراض النفسيه اصلهم ما كانوش بعاد قوي عن المستشفى

احمد قال لنفسه : اه انا كده فهمت هي بتتكلم كده ليه بص ليها وقال لها: قوليلي  يا حبيبتي

سالي ببراءه:ياحبيتي

احمد بضحك :ههههه لا انا قصدي كلميني فهميني يعني قصدي كده

سالي ببراءه: افهمك انا مش اعرف افهم

 فاجاه بينزل من العربيه شخص طول بعرض وسيم جسمه كله عضلات اسمه مراد عنده 30 سنه شغال في المافيا وده بيكون بطل حكايتنا شخص ذكي جدا في شغل المافيا واحمد دراعه اليمين احمد عكس مراد في كل حاجه طيب مرح وصاحب مراد قوي ودائما مع بعض في كل حاجه مراد راح ليهم وقال بعصبيه لأحمد :

 يعني انا قاعد في العربيه مستنيك تجيب البنت وانت سياتك سايبها مغم عليها في الشارع واقف تتكلم وتضحك مع البنت دي افرض حد جيه وشافنه ساعتها هنروح في داهيه 

سالي خافت منه وراحت تستخبت ورا احمد

مراد استغرب وقال لي احمد: ايه ده يا عم احمد دي بتستغب وراك شكلها خدت عليك قوي مراد قرب منها وشدها من ورا احمد ورش في وشها حاجه وسالي اغمى عليها من الحاجه دي وشالها حطاها في عربيه مراد واحمد شال البنت التانيه وركبها العربيه ومشيوا وبعد وقت مش كتير وصلوا لي مكان اللي فيه المافيا اللي هم عايشين فيه مراد نزل من العربيه وشال سالي واحمد شال البنت الثانيه ودخلوا جوه المكان اللي هم فيه مكان عامل زي الكهف موجود في مكان مهجور مراد واحمد حطو البنات على الارض و المافيا كلها كانت مستغربه احمد راح لمراد وقال له ممكن اعرف انت جبت البنت دي ليه

مراد بعصبيه: اسكت خالص يا احمد انت باسلوبك ده مش هترتاح غير ما تودينا في داهيه في حد يبقى بيخطف واحده ويقف يتكلم مع واحده في الشارع بدل ما يخطفها واقف يتكلم ويضحك معاها انا انا جبتها علشان ما تبلغش عننا ونروح في داهيه

احمد : بس البنت دي يا مراد مش مش هتسبب لنا اي حاجه خالص البنت دي يا مراد هي يا مراد بتكون زي الطفله عقلها زي الطفله

مراد بضيق : اكيد انت بتقول كده وخلاص اكيد الكلام ده مش حقيقي شكلها عجبتك وعايزها صح بس الصراحه  تستاهل قوي كمان

 احمد بشمئزاز: انت ازاي تقول كده انا صحيح بشتغل معاك في المافيا لكن مش بتاع بنات زيك يا مراد اياك يا مراد تتكلم معايا بالطريقه دي تاني وبيروح احمد عند البنات وبيفوقهم وبيفوقوا البنات لما بيفوقو البنات بيبقوا مصدومين وبتروح سالي جنب احمد ومراد قال والله العظيم لو حد غيرك يا احمد اتكلم معايا بصوتك ده كان زمانه مات بس لانك عزيزه عليا و واعاز حد عندي فانا مش هعمل حاجه بس ليه هي مستخبيه جنبك كده مالها

سالي بتقول بخوف : علشان انا خايفه منك يا عمو عشان انت بتعاملني وحش وبتفضل تزعل وعمو ده بيعاملني حلو قوي يا عمو البنت التانيه بستغراب : ايه الشغل الهبل ده ازاي بنت في العشرينات تتكلم كده بصوا بقى انا مش فاضيه للشغل ده ممكن اعرف انا جايه ليه نقف دقيقه ونعرفكم على شخصيه بنت اسمها مي 23 سنه جده في تصرفاتها لكنها برضو مرحه مش على طول جده بتصرفطها بنت صحفيه ابوها عاقيد  ومهتم انه يقبض عليهم وهي كمان بتحاول تجمع معلومات بمناسبة انها الصحفيه علشان توديهم في داهيه وهم معروفين احمد ومراد بقبضه الاسد والنمر  نرجع لقصتنا

مراد بضيق : انت تسكتي خالص انت فاهمه

مي بخوف وهي بتهز راسه :حاطر 
 وبيوجه مراد كلامو لسالي وبيقول لها مين عمو ده شغل التمثيل ده مش عليا وبيروح ناحيتها وبتخاف منه سالي وبتمسك احمد قوي ومراد بيمسكها من ايديها سالي  بتخاف وبترتعش قوي من الخوف واحمد بيمسك ايد مراد وبيقول له :ابعض  يا مراد يا مراد البنت المرعوبه منك سيب ايديها

مراد باستفزاز: لا مش هسيبها غير لما تعترف بالحقيقه كامله انها مش مجنونه وانها عاقله

سالي بطفوله وعياض وهي بتمسك احمد من ايده: يا عمو مش تسيبني وانت ابعد عني وبترتعش وبتقول كلام مش مفهوم ابعد عني يا عمو مش هقول حاجه ابعد عن ماما يا عمو وفجاه بيغمى عليها من كتر الخوف  بيصدم الكل واحمد بيشيل سالي وبيدخلها اوضه بيحطها على السرير وبيطلب الدكتور اللي تبعهم كل ده بيحصل تحت استغراب مراد والكل الدكتور ياسر بيجي ويقابل احمد وبيقول هو في ايه يا احمد احمد مسك ايد للدكتور ودخله عندي سالي وقال له هي دي اللي جايبتك علشانها اتفضل اكشف عليها وانا هطلع بره سلام وبيمشي وبيسيبهم وبيروح احمد لمراته وبيضربه بالقلم  وبيقول بعصبيه قوي وهو بيمسكوا من قميصه وكل ده ومراد  مصدوم من رد فعل احمد
 احمدبقرف: انت استفدت ايه من اللي عملته يا مراد استفدت ايه

مراد بضحك وهو بيشيل ايد مراد من عليه:هههه
ايه يا عم احمد مالك خايف عليها كده ليه يا استاذ احمد احمد كان لسه هيتكلم بس لا الدكتور طلع من الاوضه احمد ساب مراد وراح الدكتور ياسر وقال بخوف طمني يا دكتور هي عامله ايه هي فيها حاجه

 دكتوره ابراهيم: لا ما تقلقش هي بس اتعرضت لي فزع  شديد شكلها اتعرضت لخوف شديد من حاجه احمد بيبص لمراد بقرف فبيرجع يبص للدكتور تاني 

احمد: طيب يا دكتور احنا نقدر نعمل لها ايه

الدكتور : كل اللي تقدرو تعملوه انكم تحاولوا ما تخلوهاش تتعرض لاي خوف تاني خصوصا انها اتعرضت لصدمه قبل كده اثرت على خلايا مخه يا ريت تتعاملوا بكل هدوء معاه

احمد : ماشي يا دكتور بس هي اتعرضت لصدمه اثرت على دماغها وسببها بقت طفل بقت مش طبيعيه

الدكتور: اه يا احمد وبيستاذن منه وبيمشي وبيشوار احمد لحد ما المافيا علشان يوصل الدكتور بيروح احمد لمراد وبيقول له بعصبيه عاجبك كده يا مراد عاجبك اللي عملته ده 

مراد بندم: انا اسف انا ما كنتش اعرف انها مريضه بجد انا اسف والله حقك عليا يعني انا كنت فاكرها بتمثل والله انا اسف يااحمد

احمد وهو بيحاول يهدي نفسه :المفروض متعتزرش مني انا  المفروض منها هي يامراد

مراد ببتسمه :عندك حق يامراد المفروض اعتزار منها على معاملتي معها
فجأه بيسمعوا صوت صريخ سالي بيرحو على الاوضه بسرعه بيلاقوا سالي بتعيط وبترتعش من كتر الخوف وبتقول انا عايزه امشي من هنا ارجوكم من هنا مراد قرب منها وقعد جنبها على السرير سعر يخفف منه ورجعت لورا وضمت رجليها على صدرها مراد قال بحنان: انا اسف جدا على معاملتي معاكي مسامحاني بقى

سالي بتحس بعدم الخوف منو وبتكلم  بطفول وبتقول: ماشي هسامحك يا عمو بس بشرط  الشرط ده يا عمو هيخليني اسامحك ماشي


البارت الثانى


مراد بستغرب: شرط ايه ده اللي هتسامحيني عشانه
   
سالي بضحك طفولي: انديلك  يا عمو بقى   الحلبوقه ماشي يا عمو الكل ضحك 

ومراد بيغاز منها قال لها: نعم يا اختي مين  الحلبوقه ده

سالي بيطفوله : انت يا عمو الحلبوقه اه ريك في الاسم ديه

احمد  بضحك: عندك حق والله يا عسل صراحه ليق عليه الاسم ده قوي صحيح انتي اسمك اه ياعسل

سالي:، اسمي سالي يا عمو

احمد :اسمك حلو زيك ياسالي

سالي : شكرا ياعمووانت اسمك اه ياعمو

احمد :اسمي احمد ياعسل

سالي :اسمك حلو ياعمو

احمد :شكر ياعسل

مراد بضيق من كلامهم :خلصتو محن وآله لسه انتي ياستاذ سالي انا اسمي مراد مش حلبوقه فاهمه

سالي ببراءه: ماشي يا عمو خلاص انت اسمك عمو مراد

مراد براحه: ماشي كويس كده

سالي بمشاكسه:بس اه ريك لو انديلك بقى عمو مراد الحلبوقه 

مراد بصدمه :نعم ياختى 

في مكان تاني في مستشفى الامراض النفسيه كان واقف راجل كبير في الخمسينيات من عمره اسمه جابر بيكون عم سالي كان واقف وقدامه الدكاتره والممرضين وكل اللي بيشتغل في المستشفى واقفين قدامه وخايفين منه اتكلم جابر بعصبيه وقال: ازاي يعني مش لاقيينها وازاي هربت من المستشفى اكيد هتعرض نفسها لحاجه اكيد هتقع في مشكله كبيره اتكلمت الدكتوره مها المسؤوله عن حاله سالي: والله يا فندم انا كنت بطمن على حالتها وهي اثرت لازم اجيب لها كوبايه ميه اصرت ان لازم انا اروح اجيب كوبايه الميه رحت اجيبها ولما جيت لقيتها اختفت ومش موجوده قلت لكل المستشفى يدوروا عليها ودورنا وما لقينهاش زي ما تكون اختفت
كان وقف في قسم الشرطه  وهو مضيق قوي بعد ما يوصل له الخبر ان بنته ما رجعتش مراته سعاد ام مي قالت له وهو في اقسم الشرطه ان بنته كانت مفروض ترجع من ساعتين وما رجعتش دلوقتي عدى اكتر من اربع ساعات وبنته مختفيه كل الشرطه مش عارفين يلاقوها في اي مكان زي ما يكون الارض اتشقت وبلعتها كان واقف قدام اللواء عماد 

العقيد بكل خوف على بنتو وقلق: سيادتك انا مش عارف مين اللي مسؤول عن خطف بنتي وهيستفيد ايه من اختفائها بس ان شاء الله هلاقيها

سياده اللواء عماد :هي مش بنتك صحفيه وبتكتب عن اكثر مافيا وهي المافيا وهي مافيا قبضه الاسد والنمر اخطر مافيا بيكون اذكى مافيا في العالم واللي انت برضو مسؤول عن قضيتهم شكلهم خطفوها علشان يهددوك انك تبعد عن قضيتهم وفي نفس الوقت يهددوا بنتك انها ما تكتبش عنهم تاني
وبكده بيكونوا ضربوا عصفورين بحجر واحد 

العقيد بخنقه من تفكيرهم : بس انا مستحيل اخليهم يحققوا اللي في دماغهم يا فندم ان شاء الله بنتي هترجع باذن الله هترجع

 اللواء: ان شاء الله هترجع خالي املك في ربنا كبير العقيد قدم التحيه ومشي وراح على مكتبه وظباط كلها جات بامر منه وسيد العقيد امرهم ان هم يقفوا على مناطق كلها في اولهم وآخرهم  نرجع بقى لسالي

سالي :اه ياعمو هو انت واقع على ودانك ولا ايه يا عمو مراد كان لسه هيتكلم بس لقوا هجوم من مافيا تانيه عليهم وكل المافيا كانوا مستغربين ومراد واحمد ازاي المافيا دي قدرت توصل لهم كانت لسه المافيا هتضرب بالنار بس طلعت سالي بكل غباء وقفت قدامهم وقالت: لهم عمو عمو عمو انا ممكن العب معكم انا بحب امسك مسدس واضرب نار والعب بي كمان ايه رايكم بعد ما نلعب اللعبه دي نلعب قطر صغنطوط مراد في نفسه الله يخربيتك اله قطر يدوسك واخلص منك يا شيخه اول يوم وهتجبيلي شلاقل امل لو هتعقدي اكتر من كده هتعملي اه في حسبي الله ونعم الوكيل فيكي المافيات اتخنقت منها وواحد كان هيضربها بالنار بس حصل اللي ما كانوش متوقعين انه يحصل لما شافوا مي بتجري بكل سرعه وبتنقص سالي من ضرب النار وبتضرب بكل رشاقه المافيا احمد قرب من مراد وقال له ايه ده يا عم مراد هو احنا خاطفين بنت العقيد ولا بنت سبايدر مان المافيا بتضرب مي بالمسدسات اللي معاهم بس ما فيش ولا طلقه بتيجي فيها مي كانت رشيقه  وسريعه جدا جدا وما فيش ولا طلقه بتيجي فيها لدرجه ان كل المافيا ومراد واحمد كلو كان مصدوم من قوته وشجعته احمد قرب من مراد وقال وهو بيضحك :هههههه اه ده يبرنس شكل البنت هتعلم عليك

مراد بص لاحمد بحده واحمد سكت لما شاف بصيته مراد طلع يضرب معاها ومسك راجل بتاعهم وفضل يضرب في وسالي كانت بتشجعه وبتقول ليه: يلا يا عمو مراد الحلبوقه اكسبوه ياعمو كل الموجود فضلو يضحكو حده اراجل الي بيضربو مراد. مراد وهوحسس انو هيتشل منها قال في نفسه :حسبي الله ونعم الوكيل يارب ارحمني منها يارب احمد قال: لمراد طيب هتعمل ايه في الراجل ده الراجل بتاع المافيا ده يحلبوقه قصدي يا مراد بص له مراد بغيظ منه وقال : هنكتفه ونحطهم في مكان هنا ونسيب المكان ونمشي علشان احتمال ان المافيا اللي معاهم تيجي هنا لانهم قالوا له اكيد قالوا لهم انهم هنا فلازم يمشي من هنا بسرعه اما بالنسبه للراجل اللي معاهم فهناخده معانا يلا بسرعه لازم نجهز علشان هنمشي من هنا ام مراد من على الراجل وجه يمشي بص لمي وقال لها انت طلعت قويه قوي واحنا ما كناش متوقعين انك بالقوه دي كلها 
مي ببتسمه :شكرا  وسبه وامشي


البارت الثالث 

احمد قرب منها وقالها بمرح ومشكسه  :والله انا مش مصدق ان القمر ده يكون بشرسه دي كله بجد عجبتني شرستك قوي بصتلو مي بنظره حده احمد خاف وقال بتوتر :هروح اشوف مراد بيندي عليه ومشى بسرعه من قادمه ابتسمت مي على طريقتو وحست بمشاعر غريبه جواه في قصر المنشاوي كان في راجل كبير نايم على سرير الممرضه بتساعده اسمه رجب في غيبوبه بقلو خمس سنين بيكون ابواه سالي داخل جابر وقال للممرضه تسيبو وططلع بره الممرضه سيبتو  وطلعت بره قرب من أخوه وقال بدموع :انت هترجع امته وحشتني قوي بنتك اختفت مش لقيه بس انامش هبطل اداور عليها وفجأه بيمسح دموعو وبيتكلم بشر :بنتك لازم ترجع علشان كل الي بيعملوه ميروحش على الفاضي لازم اخد حقي منك لازم ادفعك التمن غالي يارجب عند مراد واحد من المفايا قال للااسف مش هنقدر نمشي علشان الشرطه محوته المكان كله كل منطقه محوته من  اوله في شرطه وأخره في شرطه كمان والخروج من هنا هيبقى صعب قوي ياباشا مي بستغرب :ليه كل ده واه شغل المفايا ده انتم مين بظبط واليه خطفتوني انا والبنت دي 
احمد : لأنك تبقى بنت العاقيد ياسر المسؤل عن قضيتنا وكمان انتي بتكتبي عننا علشان كده خطفنكي علشان ابوكي ميحطنقش في دماغو ويسيب القضيه  وفنفس الوقت نخليكي تبطلي تكتبي عننا وسالي مراد خطفه علشان شافتنه
 مي بصدمه :اقصدك انكم المعروفين بقبضة الأسد والنمر أخطرواذكاء مفايا
 احمد: اه احنا قبضة الأسد والنمر بس لحقد دلوقتي في حاجه نفسي افاهم الحاجه دي
مي بستغرب :اه الحاجه دي 
احمد:انتي ليقه محولتيش ططربين وتهربي معنك برعه في طرب وشاطره فيها أقوى كانت لسه هتكلم بس مراد اتكلم وقال :احنا هنطر نفضل هنا  
احمد :تمام يامراد وجيه يمشي وقفتو سالي 
سالي :رايح فين ياعمو احمد

احمد بحنان وهو بيحسس على شعره : مش رايح ياحبيتي في حده تحبي اجبلك شكولاته مش انتي بتحبيه برضو 

سالي بفرحه طفوليه :اه ياعمو بحبها قوي 

احمد :حاطر هجبه ليكي وقال لي حد من رجالتهم  يجبله شكولاته وسبه احمد وامشي  كل ده تحت استغراب مي انهم أزي بيكونو أخطر مفايا يكون قلبهم طيب كده. وبعض شهرين من الأحداث دي وتدوير الشرطه وكمان العاقيد ياسر مش سيب قضيتهم خالص وبيدور على مي وعم سالي بيدور علىها علشان ينفذ الي في دماغو  ومشاعر مراد نحيت سالي وجنانه الي مجننو وبزاد كلمت حلبوقه الي مش بطبطل تقوله ليه  ومشاعر مي نحيت احمد ومشاعر احمد نحيت مي
احمد :مالك ياعم مراد اتغيرت معنتش زي الاول الأول كنت مش بطبطل تكلم بنات لكن انت معنتش بتعبر اي بنت بتكلمك مالك اتغيرت كده ليه شكل الي في دماغي حققي
مراد بستغرب :اه ده الي في دماغك

احمد :انك بتحب سالي والبيحب مبيحبش يكون مع بنت تانيه غيره

مراد بيتوتر و بيحاول يتقري مشاعرو :انت اكيد بتتخيال مفيش الهبل ده

احمد بشك :متأكد يعني

مراد:اه متأكدقوي كمان

احمدبتحدي :ماشي بس انا بتحدك انك هتعرفلي انك بتحبها و انهارد كمان وسبقو وماشي مراد استغرب من كلامو بعض خمس دقايق بيسمع صوت سالي وأحمد وهم بيضحكوا مراد  بيضيق وبيطالع من المكتب بتاعو علشان يشوفهم بيقلقهم عملين يضحكو ومبسوطين قوي مع بعض مرد بيحس بقى غيره شديده هو ومي مي  بندفع ومن غير متحس بتمسك ايد احمد وبتشدوه من أقدام سالي  ومراد برضو بيمسك ايد سالي وبيشده وبيدخاله المكتب بتاعو 

سالي بخوف منو :في اه ياعمو مراد مالك 

مراد بيغره :ايك اشوفك  بتكلمي مع احمد تاني او بضضحكي معه انتي فاهمه

سالي بستغرب :ليه ياعمو انا بحب عمو احمدقوي

مراد بيغره شديده وهو بيمسك ايده بقوه :ايك تقولي بتحبيه تاني انتي فاهمه

سالي بخوف :ماشي ماشي 


وعند مي مي بيغره :انت اه. الي مخليك تكلام مع سالي  وضضحك معه كمان
احمد بيبتسم على غيرته البينه قوي مي بضيضيق وبتقول :انت مبتسم كده ليه وهو انا قولت حاجه تخليك تبتسم

احمد بحب :انتي غيرن عليه ياشرسه انتي غيرانه صح

مي وهي بتحاول تخفي مشاعره :لا وانا اغيرعليك ليه يعني


احمد :لأنك بتحبني

مي :لا مش بحبك



البارت الرابع

احمد : متأكده

مي :اه متأكده 

احمد طيب أدام انتي مش بتحبني فإن بقى هروح لي سالي نضحك ونهزار مع بعض كمان 

مي بضيضيق وبتقول بغيره:إياك تكلامه انت فاهم 

احمد ببرود :ليه ياحلوه مش انتي مش بتحبني اه 

مي بندفع 'اه بحبك ارتحت

احمد وهو مش مصدق انها قالته :اخيرا قولتيه  ياشيخه انتي طالعتي عيني وانا كمان بحبك قوي قوي 
مي بصدمه:اه بتحبني 

احمد :اه بحبك قوي و لسه مراد هخليه يعترف انو بيحب سالي بعض مامرادسيب  سالي سالي خرجت من أوضة المكتب احمد شافه وقاله وكان وقته مراد طالع واره

 احمد:ازيك سالي ياحبيتي
سالي :الحمد الله  ياعمو احمد 
مراد بغره شده احمد وداخله أوضة المكتب 
مراد بعصبيه :انت أزي تقوله ياحبيتي انت اتجننت وآله اه 
احمد :ليه مضيق كده لتكون غيرن عليه مني 
مراد يتوتر:لا مش غيرن عليه 
احمد بشك:ياشيخ طيب لو مقولتش انك بتحبها هروح اكلامه وهنزار  مع بعض كمان سلام علشان انا ريح 
مراد يندفع وهو بيزنقو احمد في الحطه 
مراد :ايك تبوسله يااحمد سالي دي بتاعتي وبس مالكي 
احمد :ليه هوانت بتحبها مثلا
مراد وهومش قتر يقتري اكتر من كده :اه بحبها قوي قوي وبيسيب ايد احمد 

احمد :اخيرا قولته ياخي وانا كمان قولت لي مي اني بحبها  وهي كمان قالته ليه اخيرا
 نروح عند اسماعيل داخل عليه واحد من المفايا وقال:اخير ياباشا اقتراً نعرف مكانهم وعرفنا كمان عنهم معلومات مهمه ياياشا

اسماعيل بستغراب :اه هي الحاجات دي 

الشخص :ان مراد وأحمد  مخالين بنتين عندهم واحده اسمه سالي هربنا من مستشفى المجانين وتبقى بنت رجب المنشاوي بيكونو اغني عائله في البلد ومعروفين قوي وعمه جابر بيدور عليها في كل مكان اما تانيه بتكون مي صحافيه ودايما بتكتب عنهم المصيب بتاعتهم وتبقى بنت العاقيد ياسر العاقيد ياسر اقلب عليهم المناطق كله هو الشرطه كله 

اسماعيل بشر :برفو عليك انت قولتلي أخبر مهمه قوي يامحروس المطلوب منك يامحروس تسمع كل الكلام الي هقولو ليك انت هتعمل............... ماشي 
محروس:تمام ياباشا تحت امرك وماشي بعض المباشا أقالو يمشيي 
بعض اسبوع من الأحداث دي سالي وهي خرجه من الاوضه بتاعته راحت عند المطبخ علشان تعمل اكل ليها لانه كانت جاعنه قوي وكل نايم ومحبيتش انها تصحى حد ولعت والولعه حوطيته في كل مكان في المضبخ المشاهد ده خاليه تفتكر حاجه وفضلت تصرخ بعال صوت واغمه عليها كل سمعه مراد لقه المطباخ مولع مراد خاف لحسن تكون سالي جواه فاضل يندي ويدور  عليها مهش موجود في اي حده مفكراش ثانيه واحده وداخل المطبخ علشان يشوفه لقه مغمي عليه على الأرض شقله بسرعه وداخله الاوضه بتاعته وفضل يفوقه بتفوق سالي وبتقول:انت مين انت اه إلى مخليك مقرب من كده ومين الي وقفين في الاوضه طول  

مراد بستغرب:مالك ياسلي في اه 

سالي :هو انت تعرفني 

مراد:اه 

احمد:انتي مالك اه حصلك 
مراد بندفع :انا بحبك ياسالي  بحبك قوي انا عرف ان اكيد بتكون زاكره رجعتلك بس انا والله بحبك
سالي وهي مش فاهمه حاجه :بتحبني طيب ممكن تفهموني كل حاجه من الاول خالص  

احمد ومي ومراد فاهمه كل حاجه من اول مشافه احمد لحد لوقت دي 

سالي بضضحك :وبتقول انا طلعت شاقيه قوي ياعمو مراد حلبوقه

مراد بغىظ:ساللللللي 

سالي:خلاص ياعم مراد انا حبه اقول حاجه 

مراد :اه هي
سالي :حب اقول اني فاكره كل حاجه عملتوه معي وعلى فاكره يا مرادانا بحبك قوي 

مراد بصدمه :اه بتحبني

سالي :اه بحبك فجأه بيلقو دخان موسيل للدموع ومش بيقبو شايفين حاجه 

مراد بخوف وأحمد برضو :مي ياسالي انتم رحتو فين مش بيرضوعليهم بعض خمس دقايق كل حاجه بترجع زي ماكنت ومراد مش بيلقي سالي واحمد برضو مش بيلقي مي بيلقو واره بيشلقوه بيلقو مكتوب فيها :انتم لعبتم مع شخاص الي مبيتلعبش عليه سلام ياحلوين حبيبكم هم الي هيدفعو التمن سلام

وبعض ساعتين بيقتر مراد وأحمد يعرفو مكانهم بعض محققو قوي على معرفت المكان  عرفو المكان وتنكرو من الشرطه  وراحو هناك وضربو كل الرجاله الي هناك الشرطه بتهجم على مكان لان في حد بالغ الشرطه اقبضو عليهم اسماعيل بيقول للشرطه على الي عملو احمد ومراد انهم قبضة الاسد والنمر 

الظابط :انتم مطلوب القبط عليكم بتهمت ختف سالي ومي وجريم الي عملتوه 
وبيقبضو عليهم  بعض ساعه بيوصل الاخبار لي عم سالي وبيروح ليه القاسم عشان يشوفه بيوصل هناك وبيحظانه وبيقول بخبث :سالي اخيرا رجعتي  ممكن اعرف ياباشا مين  الي كان خطفه 
الظابط احمد :الي وقفين ادامك طوال مراد وأحمد وكانو وخدين البنت دي كمان 

جابربعصييه :انا انا وكان لسه هيطرب مراد سالي بتمسك ايد عمه وبتقول :اياك ترفع عليه تاني ياعمي جابر  واكيد انت مستغرب اني بكلامك كده انا رجعتلي زاكره ياعمي سالي بتوجه كلامه للشرطه وبتحكي للشرطه كل حاجه عمله ليه عمه 

جابر :كل حاجه بتقوله سالي كذب كذب

سالي :لا هو الي قتل امي وكان سباب في دخول ابوي غيبوبه 

جابر :لا محصلش فجأه بيسمعو الصوت الصدمهم كلهم صوت رجب  رجب :صح ياباشا انا فوقت من الغيبوبه بقلي يومين وعرفت اني مراتي ماتت محروقه في المطبخ وبنتي مخطوفه بحثت ولسوءحظ جابر ان كان في كميرا مخفيه في المضبخ شوفت الفديو وشوفت انو طربه على دماغه وغمه عليها ورمه بنزين ووللع في المضبخ وبيورهم الفديو 

جابر :اه انا عملت كده علشان اناكنت بحبها وهي رفضتتني علشانك وجوازتك ورغم اني قولتك اني بحبها اتجوازتها لازم تموت زي مموته ولسه بيقرب منو الظابط العساكر مسكتو بسرعه وقبضو عليها 

سالي :بابا اخيرا يابابا رجعتلي 

رجب :اه يعيون بابا. داخل العاقيد ياسر وعرفه كل الي حصل وحضان بنتو وقال مراد وأحمد كانو بيقولو لينا كل حاجه ومراد هو الي بالغ الشرطه على اسماعيل مي وسالي بينبصطو قوي من كلام العاقيد وعرفو ان مراد وأحمد اتغيرو وبقو حاجه تانيه وكانو اسباب في الاقبط على الرجال الكبير وفي المحكمه القاضي حكم عليهم بسنتين وكل ده ومي وسالي مثتنينيهم وبعض سنتين بيضلعو من سجن وبيتحوازو وبيعاشو مع بعض اجمال عيشه

إرسال تعليق

أحدث أقدم

نموذج الاتصال